JAK NAPISAĆ ATRAKCYJNĄ OFERTĘ PRACY?

 

Kierując własną firmą, niejednokrotnie zobligowani jesteśmy do opracowania konkretnej oferty pracy. Każdemu przedsiębiorcy zależy na kompetentnych podwładnych. Zatem, opanowanie sztuki pisania tego typu ogłoszeń, to kwestia fundamentalna. Jak wobec tego skomponować wartościową ofertę pracy? Istnieje naturalnie klika kluczowych wskazówek, dzięki którym nasza propozycja przyciągnie uwagę potencjalnych pracobiorców.

Po pierwsze, chwytliwy tytuł. Ludzie, jako jednostki żądne nowości i innowacyjnych pomysłów, uwielbiają wszelkie przejawy oryginalności. Nie od dzisiaj zatem wiadomo, że ciekawy tytuł to połowa sukcesu. Chcąc zwrócić uwagę odbiorcy, nasze ogłoszenie winno być opatrzone atrakcyjnym nagłówkiem.

Po drugie, tworzenie własnego formatu. Ciężko doszukiwać się jednego, z góry określonego szablonu, takowy bowiem nie istnieje. Każdy pracodawca musi sam wykreować indywidualny wzorzec, który zawierać będzie zdefiniowane przezeń kryteria. Tymczasem bez problemu da się wyodrębnić klika elementów, które powinny znaleźć się w każdym ogłoszeniu o pracę:

- lapidarny wstęp; najlepiej, jeśli ten zamknięty zostanie w 40 słowach, które w pełni oddawać będą sedno sprawy. W tym akapicie skupmy się na skrótowym opisie miejsca pracy. Odpowiednio skonstruowany początek, pozwoli odbiorcy na oszacowanie czy dane stanowisko spełnia jego oczekiwania, czy też nie.

- obowiązki; każda poprawna oferta, winna zawierać zadania, jakie pracodawca ma zamiar powierzyć świeżo zatrudnionej jednostce.

- wymagania, jakie musi spełniać aplikant; jasno i precyzyjnie określmy kryteria kandydata na dane miejsce pracy, tj. jakich kwalifikacji oraz zdolności oczekujemy od osób zatrudnionych na wymaganym przez nas stanowisku.

- wynagrodzenie, tj. informacje dotyczące honorariów za wykonaną pracę. Obok kwestii płacowych, umieśćmy nadto podpunkt na temat dodatkowych korzyści, jakie firma ma do zaoferowania potencjalnemu pracobiorcy.

- twoja firma – jaki ma charakter? Czym się zajmuje? Itp. Profil naszego przedsiębiorstwa zaprezentujmy w sposób jasny i rzeczowy, bez zbędnego koloryzowania. Zainteresowany odbiorca, o ile zechce wniknąć głębiej w specyfikę firmy, sam odnajdzie nas w gąszczu innych zakładów pracy.

- lokalizacja; ażeby aplikant mógł przesłać do nas wymagane dokumenty, oferta pracy winna być opatrzona koniecznymi danymi, tj. adres stacjonarny, adres e – mail, numer telefonu. Co więcej, zaznaczmy do kiedy zainteresowani mogą zgłaszać swoje kandydatury.

I oczywiście, miejsce publikacji oferty. Możliwości mamy bardzo wiele, należałoby jednak zastanowić się, która opcja będzie najwłaściwsza. W dobie Internetu, wszelkie ogłoszenia w sprawie pracy, najlepiej umieszczać w sieci. Jest to bowiem miejsce skupiające ogromną rzeszę ludzi. Ażeby z łatwością dodawać oferty, musimy zdecydować się na jedną z dostępnych platform, poczym dokonać procesu rejestracji. Cała procedura trwa zaledwie klika minut, nie jest również nadto skomplikowana, zatem każdy powinien sobie spokojnie poradzić. Co więcej, możemy skorzystać z bardziej tradycyjnych alternatyw, tj. prasa codzienna bądź anonse.